5 dopadovek, které vám v roce 2024 pomohou k vyšším ziskům
Doba čtení 4 minuty

5 dopadovek, které vám v roce 2024 pomohou k vyšším ziskům

Existuje jeden hlavní důvod, proč lidi nakupují? Ne, a proto jsou landing pages (dopadové stránky) skvělým způsobem, jak se trefit přímo do toho, co váš rozlítaný a rozmlsaný uživatel zrovna požaduje. A tím i zvětšit obrat…

Co je landing page (dopadová stránka)?

Landing page je jakákoliv dopadová stránka, kam vedete lidi z reklamy, organického vyhledáváni, mailingu či jakéhokoliv odkazu, který směřuje na váš web.

Za “funkční” landing page ale bereme stránky, které slouží k odkomunikování specifického problému (představují produkt, jeho benefit či nějakou akci), což může být obsahový článek (blog), nebo jakákoliv část vašeho webu.

Nejčastějšími dopadovými stránkami jsou u eshopů:

  • Homepage (ideálně ne)
  • Kategorie 
  • Produktová stránka

U služeb to bývají:

  • Homepage
  • Služby
  • O nás 
  • Případová studie

Tyhle klasiky ale fungují hůř a hůř. Proč? Jsou moc obecné. (až na produktovou stránku a případové studie, což je téma samo pro sebe). 

A to je jen jeden z důvodů, proč tvořit nové dopadovky. Další jsou…

Hlavní důvody, proč vytvářet speciální landing page (dopadové stránky)

Maximální vytěžení a pochopení reklamy: Pokud lákáte lidi na vaši novinku, řekněme třeba víno z určité vinice, je nesmysl ukazovat v reklamě skvělé párování a přivést je do obecné stránky “kategorie”, kde začíná hra “najdi si to víno sám”.
Taková akce si zaslouží třeba “listicle” na článek o 5 nejlepších párování, ve kterém budou zmíněna tato nová vína.
Jde zde hlavně o propojení stejné zprávy v reklamě i na webu.

Víc objednávek (větší konverzní poměr): Specializovaná landing page mívá podstatně větší konverzní poměr. Kategorie může mít třeba 1 % a landing page 3 %. To znamená 3x víc objednávek a třikrát víc tolarů.

Vysvětlení složitého zboží / představení novinky: Elixír mládí, který opravdu funguje? Něvěřím, řekne si většina lidí. A od toho je také landing page, která bod po bodu vysvětlí, co dělá každá látka a jak působí. Třeba i s důkazy a příběhy.

Segmentace, nebo lidsky - na míru pro… : Máte například rozdílnou cílovou skupinu dospělí a studenti (prodáváte jazykové kurzy). Pokud povedete dospělého, který se chce učit jazyk na dovolenou a do práce, na podstránku pro studenty, nebo hůř, na obecnou pro všechny, pak ztratíte prodej, protože si bude myslet, že to pro něj není.

A jaké podstránky vám zvednou výnos? Fantazii se meze nekladou. Té kladou meze náklady na dopadovky. Já mám oblíbené tyto:

1. Landing page postavená na jedné nebo více výhodách

Co to je? Tahle dopadová stránka komunikuje výhody vašeho produktu (nebo kategorie podobných produktů), či služby. Prostě do uživatelů perete emocionální, praktické a kontextové výhody.

Ve zkratce: 1 největší výhoda a list výhod (ne vlastností) produktu či služby.

Kdy využít? Když máte více (unikátních) benefitů, nebo když uživatelé službu/produkt potřebují více vysvětlit.

Hlavní prvky:

  • Hlavní výhoda - propozice (nadpis, který jasně ukazuje hlavní výhodu)
  • Vizuálně znázorněná výhoda (fotka výhody - ne jen produktu, infografika)
  • List výhod, 3-6 bodů hlavních prodejních argumentů
  • Výhoda v kontextu použití - například výhoda “velmi hřející” ukazuje, že je produkt vhodný na hory, na práci venku, či na běžný den do studené kanceláře

Příklad: V ČR se bohužel s tímto formátem pracuje velmi málo. My takto postavili třeba hlavní stránku na VIP Power, kde jsou komunikovány primárně benefity jednoho produktu. V zahraničí je fajn příkladem třeba známý výrobce pánví Hexclad, který využívá pěkně i příběhy velko sekci “6 hlavních důvodů”

Hlavní stránka VIP power
Hlavní stránka Hexclad

2. Landing page postavená na výčtu (listu) možností (listicle)

Co to je? 

Typicky např.: 5 typů květin do obývacího pokoje - článek, kde vypíšete tyto typy obecně a mezi ně zařadíte své produkty (květiny do domácnosti / truhlíky / dekorace do bytu).
Často tento přístup lidi nezajímá, pokud z dopadovky nečiší odbornost a dobrá rada (tak snad jsem si teď nepodrazil štokrle).

Ve zkratce: Pomocný list zajímavostí proložený produkty.

Kdy využít? Když víte, jak poradit, napadají vás dobrá přidružená témata a máte obecenstvo, které se o vaše téma opravdu zajímá.

Hlavní prvky:

  • Výpis možností různého výběru, nebo návodný výpis
  • Šikovně nastrčené produkty s výzvou k prohlédnutí
  • Dobře vymyšlená spojitost (ideálně nepřímá) s vaší službou či produktem

Příklad: U nás má prakticky každý eshop či služba svůj blog a článek “6 typů dopadových stránek (hehe), nebo Jak si vybrat kávu”. U příkladu s kávou jsou produkty prolikované jen v textu (což může fungovat také velmi dobře). U příkladu s grilováním jsou produkty přímo vložené v článku.

Jak si vybrat kávu
Grilování

3. Landing page speciálně na akci čí zájem cílové skupny (Vánoce, slevová akce, zaměření na XY aj.)

Co to je?
Specializovaná dopadovka na vámi zvolenou akci či téma. Zde ukážete zboží či službu v kontextu toho, co zákazník v dané akci hledá (nebo musí udělat), například u Vánoc různé rady na dárky, nebo u dárků pro muže třeba pro “zaneprázdněné, technologické, pivaře apod.”.
Ano, píšu o personalizaci nabídky.

Ve zkratce: Víte, co zákazník hledá, potřebuje a to mu v rámci akce ukážete na dopadovce.

Kdy využít? Kdykoliv, tohle je nejpoužívanější dopadovka, která je ale často také nejsložitější na výrobu (nicméně správně udělaná je jako zlatý důl).

Hlavní prvky:

  • Výpis situací, ve které může uživatel produkt potřebovat
  • Graficky zviditelněné výhody, motivace ke koupi, transformace a nejdůležitější sdělení
  • Jedno hlavní téma / segment / cílovou skupinu pro akci

Příklad:
Tady máme hned 2 příklady z naší dílny. Jedna je dopadová stránka na Vánoce u prodejce vín Decanté. Druhá na slevové akce Severského světla.

Prodej vín Decanté
Slevová akce Severské světlo

4. Advertorial - článek na blogu, nebo landing page?

Co to je?
Skoro jakýkoliv obsahový marketing - článek na webu. Pokud bude dost zajímavý, bude mít dobré UX a bude správně prolinkovaný s vaším produktem, je z něj rázem landing page. Kolikrát to může být i rozhovor s profesionálem v oboru, návod či zábavný trend.

Ve zkratce: obsah, který zabaví, naučí a “skrytě” prodá.

Kdy využít? Když vám nevadí práce na obsahovém marketingu a umíte váš produkt skloubit s různými tématy. Tenisky jsou z jedné strany spojené se sportem a z druhé s lifestyle módou. Nemovitost s bydlením, dovolenou, ale třeba i investicemi.

Hlavní prvky:

  • Zábavný či naučný a dobře formátovaný obsah
  • Odbornost, nový či zajímavý pohled na věc
  • Blog sekce a hodí se také analýza klíčových slov

Příklad:
Zde se stačí podívat na jakýkoliv blog vaší oblíbené značky. Nebo můžete do vyhledávání napsat “Jak správně.. / trendy v / zajímavosti v…”. Mně se třeba líbí od Liftoru článek o tom, jak správně sedět (přitom neprodávají židle, ale zvedací stoly). Nebo od našeho Severského světla "Jak na severský minimalismus".

Jak správně sedět
Jak na severský minimalismus

5. Coming soon… aneb waitlist landing page

Co to je?
Waitlist landing page slouží ke sbírání kontaktů / předprodeji zboží. Nejvíc se hodí při vstupu produktu na trh, nebo při marketingu nějaké novinky. Waitlist často vytváří pocit exkluzivity - budete první, kdo si na tu dobrotu sáhne!
A s odstřelením plné verze se vám pak můžou včasné přípravy mnohonásobně vrátit.

Ve zkratce: čekačka na produkt skrze zadání mailu (s vůní exkluzivity early adoptera)

Kdy využít? Při vstupu na trh, uvádění novinek nebo při tvorbě (a testování) budoucího produktu

Hlavní prvky:

  • Dobrý důvod, proč se na waitlist přidat (produkt, sleva aj.)
  • Propojení s mailingem či předprodejem (formulář)
  • Příběh, který uvádí kontext čekání

Příklad:
V ČR se s tímto zas tak nepracuje, a pokud ano, stránka je většinou limitována spuštěním a pak zmizí, tak vám ukážu příklad ze zahraničí:

Waitlist Notion
Hypertype

Jak pomocí landing pages zvýšit obrat nebo poptávku?

Mezi další penízky vynášející landing page patří třeba ty na sběr leadů, srovnání před a po, využití produktu / služby v nějaké specifické situaci, testování produktu a dalších 30+.

Chcete zjistit možnosti na míru vašemu podnikání? Napište nám, vymyslíme, v jakých příležitostech na vás čeká pytel plný tolarů.

Domluvit schůzku
a krátký poznávací hovor
Tollar O nás

Další případové studie

Logo Severské světloTollarLogo VIP power